ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
تعداد دوره ها 7
تعداد شماره 28
تعداد مقالات 254
تعداد نویسندگان 490
تعداد مقالات ارسال شده 3207
تعداد مقالات رد شده 2890
درصد عدم پذیرش 83
درصد پذیرش 17
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 138
شبکه های اجتماعی

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

شناسایی عوامل موثر بر موفقیت استراتژی باز: رویکرد فراترکیب
دوره 7، شماره 3، پاییز 1403، صفحات 39 - 47
نویسندگان : محمدیوسف حسینی بالام* 1 ، محمدجواد سهرابی رنانی 2

1 کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق ع، تهران، ایران

2 کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق ع، تهران، ایران

چکیده :
استراتژی باز یکی از مفاهیم نوظهور در مدیریت استراتژیک است که اخیراً توجه زیادی را به خود جلب نموده است. به دلیل تغییرات محیطی، فناورانه، فرهنگی و سازمانی رویکردهای سنتی مدیریت استراتژیک دیگر پاسخگوی نیازهای سازمان ها در عصر حاضر نیستند از این رو پیدایش مفاهیم جدیدی همچون استراتژی باز یک ضرورت است. پژوهش پیش رو سعی نموده است با استفاده از روش فراترکیب به بررسی عوامل موثر بر موفقیت استراتژی باز در سازمان ها بپردازد. در این پژوهش تمامی پژوهش ها و منابع مرتبط با استراتژی باز از ابتدا تا کنون مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و سعی شده است تا مدلی کارآمد و موثر برای موفقیت سازمان ها در فرآیند استراتژی باز ارائه شود. یافته های این پژوهش حاکی از آن است که مدیران در فرآیند تدوین و اجرای استراتژی باز باید به دو مقوله اساسی و مهم عوامل محیطی-اجتماعی و عوامل مدیریتی توجه کنند. همچنین توجه به ابعاد فرهنگی، رفتاری، ساختاری، شفافیت، مشارکت و زیرساخت فناوری و عناصر و مولفه های مرتبط با آن ها در این بین بسیار حائز اهمیت است.
کلمات کلیدی :
استراتژی باز، تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، فراترکیب.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !