
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره29
-
تعداد مقالات858
-
تعداد نویسندگان1,530
-
مقالات پذیرش شده196
-
مقالات رد شده662
-
درصد پذیرش22.84%
-
درصد عدم پذیرش77.16%
-
زمان پذیرش (روز)93
-
پایگاههای نمایه شده41
-
تعداد داوران95
-
تعداد مشاهده مقالات940,476
بررسی پیامدهای سازمانی شبکه های اجتماعی حرفه ای آنلاین (مورد مطالعه: کاربران شبکه اجتماعی لینکدین)
دوره 7، شماره 2، 1403، صفحات 40 - 55
1- کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی، موسسه آموزش عالی رهجویان دانش برازجان، بوشهر، ایران
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف شناسایی پیامدهای سازمانی شبکه های اجتماعی حرفه ای آنلاین و بررسی چگونگی تأثیرگذاری عامل های مدل بر روی همدیگر و راهکارهای عملی در راستای پیامدهای سازمانی شبکه های اجتماعی حرفه ای آنلاین می باشد. از این رو با توجه به رویکرد ترکیبی در بخش کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوا و مصاحبه عمیق با 12 تن از خبرگان شبکه های اجتماعی و دانشگاهی، به شناسایی پیامدهای سازمانی شبکه های اجتماعی حرفه ای آنلاین پرداخته است. سپس به سنجش الگوی پیامدهای سازمانی شبکه های اجتماعی حرفه ای آنلاین در میان 384 نفر از کاربران شبکه اجتماعی لینکدین پرداخته است. نتایج حاصل از کدگذاری مصاحبه ها نشان داد که پیامدهای سازمانی شبکه های اجتماعی حرفه ای آنلاین شامل هفت پیامد اصلی (توسعه شغلی؛ شبکه سازی؛ توسعه دانش و آگاهی؛ مديريت حرفه اي؛ عملکرد سازمانی؛ برندینگ سازمانی و توانمندی سازمان) است. درنهایت پرسشنامه محقق ساخته پیامدهای سازمانی شبکه های اجتماعی حرفه ای آنلاین در میان جامعه تحقیق توزیع با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفت و نتایج نشان داد شبکه های اجتماعی حرفه ای آنلاین بر توسعه شغلی، شبکه سازی، توسعه دانش و آگاهی، مديريت حرفه اي، عملکرد سازمانی، برندینگ سازمانی و توانمندی سازمان مؤثر هستند.
کلمات کلیدی :
- 165
- 69
- 1402/06/20
- 1402/09/13
- 1403/02/12