
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره29
-
تعداد مقالات858
-
تعداد نویسندگان1,530
-
مقالات پذیرش شده196
-
مقالات رد شده662
-
درصد پذیرش22.84%
-
درصد عدم پذیرش77.16%
-
زمان پذیرش (روز)93
-
پایگاههای نمایه شده41
-
تعداد داوران95
-
تعداد مشاهده مقالات940,455
نقش اینترنت اشیا در صنعت گردشگری
دوره 6، شماره 4، 1402، صفحات 61 - 67
1- استاد مدعو دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر- دانشکده بقیه الله- دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی، سبزوار، ایران
2- دانشجوی دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر- دانشکده بقیه الله - دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی، سبزوار،ایران
چکیده :
با ورود به قرن بیست؛ اینترنت باعث ایجاد انقلاب عظیم در ساختار کسب و کارها از جمله صنعت گردشگری گردیده و ایجاد کسب و کارها و محصولات جدید مانند اپلیکیشن ها، توسعه دهندگان وب و غیره شده است. در این میان از اینترنت مفهومی متولد شد که آینده شناسان معتقدند آینده در دستان اوست. این مفهوم اینترنت اشیا یا IoT نام دارد که در آینده ای نزدیک در تمام صنایع سهم غالب را به خود اختصاص می دهد. هنگامی که IoT وارد بازار می شود، برای تعداد زیادی از صنایع فرصت های بزرگی را به وجود می آورد. اما در این میان IoT در صنعت مسافرت نسبت به بقیه صنایع پیشرو است چرا که از حجم بالایی برخوردار است و بیشترین پتانسیل را برای جذب این پدیده از خود نشان می دهد. از این رو در این مقاله سعی در ارایه پیشنهادی نوین و کارآمد جهت ارتقاء وضع صنعت گردشگری با استفاده از اینترنت اشیاء به خصوص در کشور عزیزمان ایران شده است.
کلمات کلیدی :
- 747
- 430
- 1399/06/15
- 1402/08/07
- 1402/11/29