
تعداد دوره ها | 7 |
تعداد شماره | 28 |
تعداد مقالات | 254 |
تعداد نویسندگان | 490 |
تعداد مقالات ارسال شده | 3207 |
تعداد مقالات رد شده | 2890 |
درصد عدم پذیرش | 83 |
درصد پذیرش | 17 |
زمان پذیرش (روز) | 120 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 39 |
تعداد داوران | 138 |
بررسی نقش ابعاد مدیریت دانش بر عملکرد تولید ناب و بدون ضایعات در شرکت ها
دوره 7، شماره 3، پاییز 1403، صفحات 1 - 9
1 استادیار دانشگاه پیام نور، گروه علوم انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نورقشم، هرمزگان، ایران
2 کارشناسی ارشد، گروه علوم انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور قشم، هرمزگان، ایران
3 کارشناسی ارشد، گروه علوم انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور قشم، هرمزگان، ایران
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق، بررسی نقش مدیریت دانش بر تولید ناب می باشد. این مقاله در حیطه مدیریت منابع انسانی بوده و بر اساس مشاهدات و مقایسه یافته های مطالعات پیشین انجام شده است. هدف اصلی و عمده این پژوهش بررسی ارتباط بین روند مدیریت دانش و تولیدات ناب می باشد. در اين مقاله نخست مفاهـيم مدیریت دانش، تولید ناب، شرکت های تولیدی، تولید بدون ضایعات و بهبود سازمانی بررسي و مدلي از آن بيـان مي شـود، سپس به مديريت دانش پرداخته مي شود. نقش ابعاد مدیریت دانش و عملکرد در سازمان ها از این جهت حائز اهمیت است که باعث ایجاد مزیت رقابتی بین شرکت ها و سازمان ها، بهره وری به مفهوم به کار گیری و ترکیب موثر منابع موجود در سازمان ها می شود. . بررسی ها و مطالعات نشانگر این است که فقدان نظام بررسی و ارزیابی در کشور ما، امکان اعمال اصلاحات لازم برای رشد و توسعه و بهبود فعالیت های سازمان ها را غیر ممکن می سازد و نهایتا این امر موجب کهولت و مرگ سازمان می گردد (گارسیامورالز، 2012). این تحقیق بر اساس نوع هدف کاربردی و بر اساس روش، از نوع توصیفي تحلیلي است. طبق مطالعات، عوامل تولید ناب به 9 عامل اصلی تقسیم شده است. یکپارچگی عوامل موثر بر تولید ناب نیز با استفاده از ضریب همبستگی، ضریب رگرسیون چند متغیره و فاکتور آنالیز تجزیه و تحلیل شد. جامعه آماری تحقیق حاضر گروه صنعتی سدید است.
هدف از انجام این تحقیق، بررسی نقش مدیریت دانش بر تولید ناب می باشد. این مقاله در حیطه مدیریت منابع انسانی بوده و بر اساس مشاهدات و مقایسه یافته های مطالعات پیشین انجام شده است. هدف اصلی و عمده این پژوهش بررسی ارتباط بین روند مدیریت دانش و تولیدات ناب می باشد. در اين مقاله نخست مفاهـيم مدیریت دانش، تولید ناب، شرکت های تولیدی، تولید بدون ضایعات و بهبود سازمانی بررسي و مدلي از آن بيـان مي شـود، سپس به مديريت دانش پرداخته مي شود. نقش ابعاد مدیریت دانش و عملکرد در سازمان ها از این جهت حائز اهمیت است که باعث ایجاد مزیت رقابتی بین شرکت ها و سازمان ها، بهره وری به مفهوم به کار گیری و ترکیب موثر منابع موجود در سازمان ها می شود. . بررسی ها و مطالعات نشانگر این است که فقدان نظام بررسی و ارزیابی در کشور ما، امکان اعمال اصلاحات لازم برای رشد و توسعه و بهبود فعالیت های سازمان ها را غیر ممکن می سازد و نهایتا این امر موجب کهولت و مرگ سازمان می گردد (گارسیامورالز، 2012). این تحقیق بر اساس نوع هدف کاربردی و بر اساس روش، از نوع توصیفي تحلیلي است. طبق مطالعات، عوامل تولید ناب به 9 عامل اصلی تقسیم شده است. یکپارچگی عوامل موثر بر تولید ناب نیز با استفاده از ضریب همبستگی، ضریب رگرسیون چند متغیره و فاکتور آنالیز تجزیه و تحلیل شد. جامعه آماری تحقیق حاضر گروه صنعتی سدید است.
کلمات کلیدی :
مدیریت دانش، تولید ناب، بهره وری، تولید بدون ضایعات، بهبود سازمانی.
مدیریت دانش، تولید ناب، بهره وری، تولید بدون ضایعات، بهبود سازمانی.
-
38
-
11
-
1403/02/22
-
1403/04/10
-
1403/05/17