
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره29
-
تعداد مقالات858
-
تعداد نویسندگان1,530
-
مقالات پذیرش شده196
-
مقالات رد شده662
-
درصد پذیرش22.84%
-
درصد عدم پذیرش77.16%
-
زمان پذیرش (روز)93
-
پایگاههای نمایه شده41
-
تعداد داوران95
-
تعداد مشاهده مقالات940,572
بررسی نقش ابعاد مدیریت دانش بر عملکرد تولید ناب و بدون ضایعات در شرکت ها
دوره 7، شماره 3، 1403، صفحات 1 - 9
1- استادیار دانشگاه پیام نور، گروه علوم انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نورقشم، هرمزگان، ایران
2- کارشناسی ارشد، گروه علوم انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور قشم، هرمزگان، ایران
3- کارشناسی ارشد، گروه علوم انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور قشم، هرمزگان، ایران
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق، بررسی نقش مدیریت دانش بر تولید ناب می باشد. این مقاله در حیطه مدیریت منابع انسانی بوده و بر اساس مشاهدات و مقایسه یافته های مطالعات پیشین انجام شده است. هدف اصلی و عمده این پژوهش بررسی ارتباط بین روند مدیریت دانش و تولیدات ناب می باشد. در اين مقاله نخست مفاهـيم مدیریت دانش، تولید ناب، شرکت های تولیدی، تولید بدون ضایعات و بهبود سازمانی بررسي و مدلي از آن بيـان مي شـود، سپس به مديريت دانش پرداخته مي شود. نقش ابعاد مدیریت دانش و عملکرد در سازمان ها از این جهت حائز اهمیت است که باعث ایجاد مزیت رقابتی بین شرکت ها و سازمان ها، بهره وری به مفهوم به کار گیری و ترکیب موثر منابع موجود در سازمان ها می شود. . بررسی ها و مطالعات نشانگر این است که فقدان نظام بررسی و ارزیابی در کشور ما، امکان اعمال اصلاحات لازم برای رشد و توسعه و بهبود فعالیت های سازمان ها را غیر ممکن می سازد و نهایتا این امر موجب کهولت و مرگ سازمان می گردد (گارسیامورالز، 2012). این تحقیق بر اساس نوع هدف کاربردی و بر اساس روش، از نوع توصیفي تحلیلي است. طبق مطالعات، عوامل تولید ناب به 9 عامل اصلی تقسیم شده است. یکپارچگی عوامل موثر بر تولید ناب نیز با استفاده از ضریب همبستگی، ضریب رگرسیون چند متغیره و فاکتور آنالیز تجزیه و تحلیل شد. جامعه آماری تحقیق حاضر گروه صنعتی سدید است.
کلمات کلیدی :
- 169
- 79
- 1403/02/22
- 1403/04/10
- 1403/05/17