
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره29
-
تعداد مقالات858
-
تعداد نویسندگان1,530
-
مقالات پذیرش شده196
-
مقالات رد شده662
-
درصد پذیرش22.84%
-
درصد عدم پذیرش77.16%
-
زمان پذیرش (روز)93
-
پایگاههای نمایه شده41
-
تعداد داوران95
-
تعداد مشاهده مقالات940,564
بررسی نقش استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها بر عملکرد درک شده مطلوب از خرید
دوره 8، شماره 1، 1404، صفحات 52 - 64
1- کارشناشی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور مرکز ری، تهران، ایران
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی مولانا آبیک، قزوین، ایران
چکیده :
هدف: بررسی نقش استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها بر عملکرد درک شده مطلوب از خرید و یا خدمات در تجارت الکترونیک بوده است. روش تحقیق: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری بیمه شدگان عمر و سرمایه مرتبط با کد نمایندگی 74412 در اراک با تعداد جامعه 372 که حجم نمونه 189نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روائی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص های مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیه و تحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته ها: یافتههای تحقیق حاکی از اثر مثبت و معنیدار متغیرهای امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها دارد. نتایج: نتایج نشان میدهد که امنیت درک شده، سهولت درک شده، لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها در تجارت الکترونیک تاثیر جدی دارد.
- 102
- 46
- 1403/08/04
- 1403/09/13
- 1404/02/25