تعداد دوره ها 7
تعداد شماره 28
تعداد مقالات 254
تعداد نویسندگان 490
تعداد مقالات ارسال شده 3207
تعداد مقالات رد شده 2890
درصد عدم پذیرش 73
درصد پذیرش 27
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 138
شبکه های اجتماعی

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

بررسی تاثیر انگیزه های خرید بر بازاریابی حسی (مطالعه موردی: مشتریان برند شیر پگاه در کرج )
دوره 7، شماره 4، زمستان 1403، صفحات 15 - 27
نویسندگان : فرهاد معارفی* 1 ، محمد مهبودی 2

1 کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ادیبان، سمنان، ایران

2 استادیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی مولانا، قزوین، ایران

چکیده :
هدف: بازاریابی حسی گرایشی نوین در بازاریابی می باشد که با استفاده از ذهن هیجانی مشتری در جست و جوی مدیرت تجربه مشتری به منظور تبدیل به مروجین و مبلغین برند است. از این رو تحقیق حاضر به بررسی تاثیر انگیزه های خرید بر بازاریابی حسی پرداخته است. روش تحقیق: پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر داده های گردآوری شده از نوع کمی و در کل یک تحقیق توصیفی-‌پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مصرف کنندگان و خریدان شرکت پگاه (باشگاه مشتریان پگاه ) می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد تعداد 384 از حجم نمونه انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل آمار توصیفی (استخراج شاخص های مرکزی، جمعیت شناختی ) نرم افزار Spss نسخه 24 و برای آمار استنباطی از معادلات ساختاری و تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Smart-Pls نسخه 3 استفاده شده است. یافته های تحقیق: یافته ها نشان می دهد که فرضیه اصلی ادعایی مبنی بر تاثیر خرید اجتماعی، رفتار خرید، ارزش خرید، احساسات و عواطف، قابلیت و نوآوری بر بازاریابی حسی مورد تائید قرار گرفت. نتیجه گیری: نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که خرید اجتماعی، رفتار خرید، ارزش خرید، احساسات و عواطف، قابلیت و نوآوری بر بازاریابی حسی تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
رفتار خرید، ارزش خرید، خرید اجتماعی، قابلیت نواوری، احساسات و عواطف.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !