
تعداد دوره ها | 7 |
تعداد شماره | 28 |
تعداد مقالات | 254 |
تعداد نویسندگان | 490 |
تعداد مقالات ارسال شده | 3207 |
تعداد مقالات رد شده | 2890 |
درصد عدم پذیرش | 73 |
درصد پذیرش | 27 |
زمان پذیرش (روز) | 120 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 39 |
تعداد داوران | 138 |
بررسی تاثیر انگیزه های خرید بر بازاریابی حسی (مطالعه موردی: مشتریان برند شیر پگاه در کرج )
دوره 7، شماره 4، زمستان 1403، صفحات 15 - 27
1 کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ادیبان، سمنان، ایران
2 استادیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی مولانا، قزوین، ایران
چکیده :
هدف: بازاریابی حسی گرایشی نوین در بازاریابی می باشد که با استفاده از ذهن هیجانی مشتری در جست و جوی مدیرت تجربه مشتری به منظور تبدیل به مروجین و مبلغین برند است. از این رو تحقیق حاضر به بررسی تاثیر انگیزه های خرید بر بازاریابی حسی پرداخته است. روش تحقیق: پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر داده های گردآوری شده از نوع کمی و در کل یک تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مصرف کنندگان و خریدان شرکت پگاه (باشگاه مشتریان پگاه ) می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد تعداد 384 از حجم نمونه انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل آمار توصیفی (استخراج شاخص های مرکزی، جمعیت شناختی ) نرم افزار Spss نسخه 24 و برای آمار استنباطی از معادلات ساختاری و تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Smart-Pls نسخه 3 استفاده شده است. یافته های تحقیق: یافته ها نشان می دهد که فرضیه اصلی ادعایی مبنی بر تاثیر خرید اجتماعی، رفتار خرید، ارزش خرید، احساسات و عواطف، قابلیت و نوآوری بر بازاریابی حسی مورد تائید قرار گرفت. نتیجه گیری: نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که خرید اجتماعی، رفتار خرید، ارزش خرید، احساسات و عواطف، قابلیت و نوآوری بر بازاریابی حسی تاثیر مثبت و معناداری دارد.
هدف: بازاریابی حسی گرایشی نوین در بازاریابی می باشد که با استفاده از ذهن هیجانی مشتری در جست و جوی مدیرت تجربه مشتری به منظور تبدیل به مروجین و مبلغین برند است. از این رو تحقیق حاضر به بررسی تاثیر انگیزه های خرید بر بازاریابی حسی پرداخته است. روش تحقیق: پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر داده های گردآوری شده از نوع کمی و در کل یک تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مصرف کنندگان و خریدان شرکت پگاه (باشگاه مشتریان پگاه ) می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد تعداد 384 از حجم نمونه انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل آمار توصیفی (استخراج شاخص های مرکزی، جمعیت شناختی ) نرم افزار Spss نسخه 24 و برای آمار استنباطی از معادلات ساختاری و تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Smart-Pls نسخه 3 استفاده شده است. یافته های تحقیق: یافته ها نشان می دهد که فرضیه اصلی ادعایی مبنی بر تاثیر خرید اجتماعی، رفتار خرید، ارزش خرید، احساسات و عواطف، قابلیت و نوآوری بر بازاریابی حسی مورد تائید قرار گرفت. نتیجه گیری: نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که خرید اجتماعی، رفتار خرید، ارزش خرید، احساسات و عواطف، قابلیت و نوآوری بر بازاریابی حسی تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
رفتار خرید، ارزش خرید، خرید اجتماعی، قابلیت نواوری، احساسات و عواطف.
رفتار خرید، ارزش خرید، خرید اجتماعی، قابلیت نواوری، احساسات و عواطف.
-
52
-
11
-
1403/02/20
-
1403/06/13
-
1403/07/19