این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

نقش بلوغ هوش تجاری، کیفیت محتوی و دسترسی اطلاعات در بکارگیری اطلاعات در فرایند کسب‌وکار بانکداری
دوره 8، شماره 1، 1404، صفحات 15 - 29
نویسندگان : نیره نیرآبادی* 1، شهرام صلواتی 2
1- کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، مازندران، ایران
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، مازندران، ایران
چکیده :
توان رقابتی اساس بقای کسب وکار است و حفظ آن بیش از هر چیز نیازمند در دسترس بودن اطلاعات به روز و به هنگام بودن این اطلاعات است. در این راستا، هوش تجاری فرایندی است مداوم که از طریق آن اطلاعات مورد نیاز در اختیار تصمیم‌گیرندگان‌ قرار می گیرد. هوش تجاری امکان تشخیص و تفسیر بهنگام اتفاقات مرتبط با یک کسب وکار فراهم می کند. بر این اساس، هدف اصلی این مقاله تشریح و تحلیل نقش هوش تجاری با کیفیت محتوی و دسترسی اطلاعات در بکارگیری اطلاعات در فرایند کسب‌وکار در صنعت بانکداری است. برای دستیابی به این هدف، پنج فرضیه تدوین شده و داده های مورد نیاز توسط 232 پرسشنامه‌ ای که پس از سنجش روایی و پایایی میان مدیران ارشد و میانی بانک‌‌های ملی، ملت، تجارت و کشاورزی مستقر در شهر تهران توزیع و گردآوری شد. بر پایه مفروضات روش معادلات ساختاری و با کمک نرم‌افزار اسمارت پی.ال.اس داده‌‌‌‌‌‌ها تحلیل و فرضیه‌‌‌‌های مطالعه آزمون شدند. نتايج نشان می‌دهند که هوش تجاری رابطه مثبتی با كيفيت محتوي اطلاعات، كيفيت دسترسی اطلاعات و بكارگيري اطلاعات در فرايند کسب‌وکار دارد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !