
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره29
-
تعداد مقالات858
-
تعداد نویسندگان1,530
-
مقالات پذیرش شده196
-
مقالات رد شده662
-
درصد پذیرش22.84%
-
درصد عدم پذیرش77.16%
-
زمان پذیرش (روز)93
-
پایگاههای نمایه شده41
-
تعداد داوران95
-
تعداد مشاهده مقالات940,563
نقش بلوغ هوش تجاری، کیفیت محتوی و دسترسی اطلاعات در بکارگیری اطلاعات در فرایند کسبوکار بانکداری
دوره 8، شماره 1، 1404، صفحات 15 - 29
1- کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، مازندران، ایران
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، مازندران، ایران
چکیده :
توان رقابتی اساس بقای کسب وکار است و حفظ آن بیش از هر چیز نیازمند در دسترس بودن اطلاعات به روز و به هنگام بودن این اطلاعات است. در این راستا، هوش تجاری فرایندی است مداوم که از طریق آن اطلاعات مورد نیاز در اختیار تصمیمگیرندگان قرار می گیرد. هوش تجاری امکان تشخیص و تفسیر بهنگام اتفاقات مرتبط با یک کسب وکار فراهم می کند. بر این اساس، هدف اصلی این مقاله تشریح و تحلیل نقش هوش تجاری با کیفیت محتوی و دسترسی اطلاعات در بکارگیری اطلاعات در فرایند کسبوکار در صنعت بانکداری است. برای دستیابی به این هدف، پنج فرضیه تدوین شده و داده های مورد نیاز توسط 232 پرسشنامه ای که پس از سنجش روایی و پایایی میان مدیران ارشد و میانی بانکهای ملی، ملت، تجارت و کشاورزی مستقر در شهر تهران توزیع و گردآوری شد. بر پایه مفروضات روش معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار اسمارت پی.ال.اس دادهها تحلیل و فرضیههای مطالعه آزمون شدند. نتايج نشان میدهند که هوش تجاری رابطه مثبتی با كيفيت محتوي اطلاعات، كيفيت دسترسی اطلاعات و بكارگيري اطلاعات در فرايند کسبوکار دارد.
کلمات کلیدی :
- 96
- 45
- 1403/07/26
- 1403/10/10
- 1403/12/17