
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره29
-
تعداد مقالات858
-
تعداد نویسندگان1,530
-
مقالات پذیرش شده196
-
مقالات رد شده662
-
درصد پذیرش22.84%
-
درصد عدم پذیرش77.16%
-
زمان پذیرش (روز)93
-
پایگاههای نمایه شده41
-
تعداد داوران95
-
تعداد مشاهده مقالات940,386
تاثیر قابلیت های کسب و کار الکترونیکی بر عملکرد عملیاتی از طریق یکپارچگی تامین کنندکان و مشتريان در زنجیره تامین
دوره 8، شماره 2، 1404، صفحات 74 - 90
نویسندگان : مجتبی هداوند* 1، نیلوفر خاکسار 2، کیمیا کردستانی 3، محبوبه حسینی نژاد 4، سیمین سهراب نژاد 5
1- استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
2- کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
3- کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
4- کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
5- کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده :
در حالی ادبیات فناوری اطلاعات بر مزایای مستقیم فن آوری های كسب و كار الكترونيكي تاکید مي كند كه بر تأثیر چنین فناوری هایی بر روی مولفه های زنجیره تامین تحقيقات اندكي شده است. این فرضیه که شاید هیچ منفعت مستقیمی از فناوری های كسب و كار الكترونيكي در عملکرد وجود نداشته باشد وجود دارد، اما به طور حتم این فناوری ها ممکن است از یکپارچه سازی مشتری و یکپارچه سازی تأمین کننده در زنجیره تأمین اثرگذار باشند که به نوبه خود ممکن است بر عملکرد عملیاتی تأثیر بگذارد و اين تاثير غير مستقيم بر عملكرد زنجيره تامين است. برای بررسی اين فرضیه ، داده هایی را از 267 پاسخ دهنده در صنعت قطعات خودرو جمع آوری کردیم. با استفاده از روش تحقيق همبستگي مبتني بر معادلات ساختاري نتايج قابل ملاحظه اي در اين حوزه حاصل گرديد. تجزیه و تحلیل نيز مويد اين موضوع است که هر چند منافع مستقیمی از عملکرد فن آوری های كسب و كار الكترونيكي وجود ندارد، با این حال این فن آوری ها از یکپارچه سازی مشتری و یکپارچه سازی تامین کننده پشتیبانی و حمايت می کنند. علاوه بر این، یکپارچه سازی تأمین کننده تأثیري مثبت بر هزینه، کیفیت، انعطاف پذیری و عملکرد تحویل خواهد داشت. در نتیجه، بین فن آوری های كسب و كار الكترونيكي و یکپارچه سازی تامین کننده رابطه وجود دارد که منجر به عملکرد بهتر می شود. علاوه بر این، اثر یکپارچه سازی مشتری و یکپارچه سازی تأمین کننده بر عملكرد عملياتي شرکت ها نقشي انكار ناپذير است به طور كلي شركت هايي که به دنبال یکپارچه سازی هستند و توسط فن آوری های كسب و كار الكترونيكي پشتیبانی می شوند، به طور قابل توجهی در عملكرد عملياتي از دیگران پیشی می گیرند.
- 14
- 8
- 1403/08/18
- 1403/11/11
- 1404/02/01