تعداد دوره ها 7
تعداد شماره 28
تعداد مقالات 254
تعداد نویسندگان 490
تعداد مقالات ارسال شده 3207
تعداد مقالات رد شده 2890
درصد عدم پذیرش 73
درصد پذیرش 27
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 138
شبکه های اجتماعی

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

شناسایی عوامل موثر بر موفقیت اجرای سیستم های اطلاعاتی مدیریت با توجه به ساختار سازمانی ( مطالعه موردی: شهرداری های استان خوزستان)
دوره 7، شماره 4، زمستان 1403، صفحات 47 - 62
نویسندگان : مراد بدری* 1

1 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، خوزستان، ایران

چکیده :
با توجه به هزینه ‌بر بودن سیستم اطلاعات مدیریت و وضعیت مالی سازمان‌ها و از سوی دیگر اجتناب‌ناپذیر بودن بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و سیستم‌ های اطلاعاتی، سازمان های ما باید با آگاهی کامل در این راه قدم بردارند و با بررسی اثربخشی این سیستم ها و بازنگری مجدد در آنها بتوانند باعث بهبود کیفیت اطلاعات تولید شده در سازمان شده و در نهایت وجود این سیستم ها باعث ایجاد ارزش افزوده در شرکت شود، بدین منظور این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر موفقیت اجرای سیستم های اطلاعاتی مدیریت با توجه به ساختار سازمانی در شهرداری های استان خوزستان انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان و مدیران شهرداری های استان خوزستان می باشد که بر اساس آمار 695 نفر بودند. از بین این افراد به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب، نمونه‌ای به تعداد 248 نفر طبق فرمول کوکران انتخاب گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف تحقیق، کاربردی و از لحاظ نحوه جمع آوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است. همچنین در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد ارزیابی سیستم های اطلاعاتی بر اساس مدل دلون و مکلین استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS و AMOS و مدل تحلیل مسیر استفاده گردید که نتایج حاکی از آن است که بین کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستم ها و کیفیت خدمات با استفاده از سیستم های اطلاعاتی مدیریت رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که بین کیفیت اطلاعات ، کیفیت سیستم، کیفیت خدمات با رضایت از سیستم های اطلاعاتی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. نتایج رگرسیون پژوهش نیز حاکی از آن است که بین استفاده از سیستم های اطلاعاتی مدیریت و رضایت کاربر با ساختار سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
کلمات کلیدی :
سیستم های اطلاعاتی، کیفیت سیستم، کیفیت خدمات، کیفیت اطلاعات، ساختار سازمانی.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !